Συνολικά 114.709 είναι οι παραβάσεις του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας που βεβαιώθηκαν από την επαναλειτουργία της Δημοτικής Αστυνομίας, δηλαδή από τον Σεπτέμβριο του 2015 μέχρι και τον Σεπτέμβριο του 2016.
Σύμφωνα με τον απολογισμό δράσης της Δημοτικής Αστυνομίας Θεσσαλονίκης που δημοσιεύει το thestival.gr από τον Σεπτέμβριο του 2015 μέχρι τον Σεπτέμβριο του 2016 από τις 114.709 παραβάσεις του Κ.Ο.Κ. περίπου το 92% αφορούσε τους κεντρικούς άξονες που περιλαμβάνονται στην Α΄Δημοτική Κοινότητα, ενώ μόλις το 8% αφορούσε λοιπές Δημοτικές Κοινότητες.
Σε ποσοστό 83% οι παραβάσεις σε ελεγχόμενη στάθμευση
Ένα μικρό ποσοστό των παραβάσεων αφορούσε παραβάσεις της ελεγχόμενης στάθμευσης. Η συντριπτική πλειοψηφία που ξεπερνάει το 80 % ήταν για τις παραβάσεις στάσεις και στάθμευσης. Παραβάσεις αντικοινωνικής συμπεριφοράς (ράμπες, θέσεις ΑΜΕΑ, διαβάσεις, πεζοδρόμια, πεζοδρόμους) σημειώθηκαν σε ποσοστό 10,9 %.
Συνολικά 2.417 οι τηλεφωνικές καταγγελίες από τον Σεμπτέμβριο του 2015 μέχρι και τον Σεπτέμβριο του 2016
Το τελευταίο διάστημα οι τηλεφωνικές καταγγελίες αυξάνονται. Η θετική ανταπόκριση σύμφωνα με στοιχεία της Δημοτικής Αστυνομίας κυμαίνεται στο 82%, ενώ ο μέσος χρόνος ανταπόκρισης, δηλαδή από την στιγμή που θα γίνει μία καταγγελία μέχρι τη στιγμή που θα επιληφθεί η Δημοτική Αστυνομία για την επίλυσή της αντιστοιχεί σε 13,57 λεπτά. Την περίοδο Σεπτέμβριος 2015-Σεπτέμβριος 2016 σημειώθηκαν 2.417 τηλεφωνικές καταγγελίες.
466 καταστήματα είχαν τουλάχιστον μία παράβαση
Συνολικά 962 είναι ο αριθμός των ελέγχων που πραγματοποιήθηκαν σε καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος. Ο αριθμός των καταστημάτων με τουλάχιστον μία παράβαση είναι 466, ενώ ο αριθμός των σφραγίσεων και αποσφραγίσεων αγγίζει τους 172. Σύμφωνα με τα στοιχεία της Δημοτικής Αστυνομίας το 45,88 των καταστημάτων υγειονομικού ενδιαφέροντος που ελέγχθηκαν είχαν τουλάχιστον μία παράβαση.
Την απόλυτη ικανοποίηση του εξέφρασε ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης, Γιάννης Μπουτάρης για την δουλειά της Δημοτικής Αστυνομίας, η οποία λειτουργεί με λιγότερο προσωπικό και 67 συνολικά Αστυνομικούς, σχεδόν το 1/3 από αυτό που υπήρχε πριν καταργηθεί η Δημοτική Αστυνομία.
«Στον καινούργιο οργανισμό προβλέπουμε μία σύμπτυξη των διαδικασιών και αρμοδιοτήτων, έτσι ώστε να βελτιωθεί η ταχύτητα για επιβολή προστίμων. Επίσης, κάναμε μία πρόταση στο υπουργείο Εσωτερικών και στο υπουργείο Δημόσιας Τάξης για δύο θέματα. Το πρώτο είναι τα πρόστιμα και όποιες άλλες εισπράξεις προβλέπονται από παραβάσεις του Κ.Ο.Κ. να χαρακτηριστούν ανταποδοτικές. Αυτό σημαίνει ότι τα χρήματα θα πηγαίνουν μόνο στην Δημοτική Αστυνομία και με αυτό τον τρόπο θα μπορούμε να καλύπτουμε όλες τις δαπάνες για την συντήρηση και την απόκτηση νέων μέσων για την Αστυνομία», ανέφερε σε συνέντευξη Τύπου που πραγματοποιήθηκε στο δημαρχείο Θεσσαλονίκης ο κ. Μπουτάρης.
«Αν χαρακτηριστούν ανταποδοτικές αυτές οι εισπράξεις θα μπορούμε να προσλάβουμε δημοτικούς Αστυνόμους επειδή δεν θα επιβαρύνουν τον προϋπολογισμό. Αυτό δέχθηκε και ο κ. Βερναδάκης και ο κ. Κουρουμπλής και ελπίζω να περάσει και από το υπουργείο Οικονομικών. Στόχος είναι να ξεπεράσουμε τους 250 Αστυνόμους. Είναι ένα νούμερο το οποίο εκτιμάμε ότι μπορεί να καλύψει καλά την αστυνόμευση της πόλης», πρόσθεσε.
Στο νέο πρόγραμμα αντικατάστασης των αυτοκινήτων της Δημοτικής Αστυνομίας ηλεκτρικά αναφέρθηκε ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης τονίζοντας ότι «σκοντάφτουμε στο γεγονός ότι η νομοθεσία δεν προβλέπει την κυκλοφορία ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Ήδη έχουμε μιλήσει με την κα. Πέρκα και φαίνεται ότι αυτό σύντομα θα αποκατασταθεί».
«Σύντομα τίθεται σε ισχύ το νέο ωράριο φορτοεκφόρτωσης που σημαίνει ότι για ένα χρονικό διάστημα το σύνολο της δύναμης θα απορροφηθεί σε αυτό. Για να αντιμετωπίσουμε το πρόβλημα της υποστελέχωσης εφαρμόζουμε εδώ και τέσσερις μήνες μεικτές συνέργιες. Από τον Ιούνιο έχουμε μεικτά κλιμάκια με την Τροχαία. Ανάλογα με τις ανάγκες θα πάμε Ερμού, θα πάμε Ίωνος Δραγούμη, ώστε να υπάρχει όσο το δυνατόν μεγάλυτερος αριθμός εργατοωρών για το συγκεκριμένο κομμάτι. Από το καλοκαίρι έχουμε αυξήσει τα κλιμάκια για βραδυνούς ελέγχους στα καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος. Επόμενο είναι το σύστημα στάθμευσης, το οποίο αν λειτουργήσει στη χώρα μας σωστά θα έχει πολύ καλά αποτελέσματα στην κυκλοφορία αλλά και στην εξυπηρέτηση των μονίμων κατοίκων», σημείωσε ο αναπληρωτής προϊστάμενος της Γενικής Διεύθυνσης Δημοτικής Αστυνομίας Θεσσαλονίκης, Πέτρος Παπαφίλης.
«Το 2015 και το 2016 οι εισπράξεις από πρόστιμα έχουν ξεπέρασει τα 3.500.000 εκατομμύρια. Περισσότερα από 2 εκατομμύρια αντιστοιχούν στην Δημοτική Αστυνομία και τα υπόλοιπα στην Ελληνική Αστυνομία. Εμείς κοστίζουμε 102.000 κάθε μήνα και η Δημοτική Αστυνομία εισπράτει 160.000-180.000 μόνο από τα πρόστιμα του Κ.Ο.Κ», πρόσθεσε.
«Θα πρέπει στη χώρα μας να υπάρχει και πραγματική αυτοδιοίκηση. Τις ανάγκες της να τις αφουγκράζεται η κεντρική διοίκηση και να τις ακολουθεί. Δεν μπορεί να θέλουμε ευταξία σε μία πόλη που ξεκινάει από τους Αμπελόκηπους και τελειώνει στην Πυλαία και από την άλλη να μην έχουμε τους ελεγκτικούς εκείνους μηχανισμούς που θα μπορέσουν να πολεμήσουν όλες εκείνες τις παραβατικότητες και φτιάξουμε μία πόλη ανθρώπινη. Επιτέλους, να φτιάξουμε μία Δημοτική Αστυνομία που θα μπορέσει να ανταποκριθεί στον ρόλο της. Δεν είμαι ευχαριστημένος από την πόλη όπως είναι, είμαι ευχαριστημένος από την δουλειά που γίνεται», τόνισε ο εντεταλμένος δημοτικός σύμβουλος για θέματα Δημοτικής Αστυνομίας και Δημόσιας Τάξης, Λευτέρης Κιοσέογλου.
Ένα πρόγραμμα σχολικής κυκλοφοριακής αγωγής για τους μαθητές
Με βάση προγενέστερα προγράμματα και μελέτες του ΑΠΘ ετοιμάζεται ένα πρόγραμμα σχολικής αγωγής. «Σήμερα κατατέθηκε η εισήγηση και επειδή ξέρουμε ότι το πρόβλημα αστυνόμευσης στην πόλη, είναι και θέμα παιδείας κάνουμε την εισήγηση στο δημοτικό συμβούλιο να εγκριθεί ένα πρόγραμμα σχολικής τροχονομικής κυκλοφοριακής αγωγής. Το πρόγραμμα φιλοδοξούμε μέσα στο 2017 να ξεκινήσει», ανέφερε ο κ. Παπαφίλης.
Το γεγονός ότι πρέπει να δημιουργηθούν πάρκα κυκλοφοριακής αγωγής μέσα στις αυλές των σχολείων πρότεινε τέλος, ο κ. Μπουτάρης.