Η αλήθεια είναι ότι ο κ. Πολάκης, ἤρξατο χειρῶν ἀδίκων, κάνοντας «αυτοψία» σε κάποια Μονάδα Εντατικής Θεραπείας του Νοσοκομείου «Σωτηρία», όπου είδαμε πως αντί για ΜΕΘ, υπήρχε ένα μεγάλο, άδειο δωμάτιο. Σκέφθηκαν λοιπόν εκεί, στον ΣΚΑΪ, την ναυαρχίδα της έγκυρης, ακομμάτιστης και αντικειμενικής ενημέρωσης ότι, ποιος νομίζει ότι είναι ο Πολάκης που κάνει αυτοψία σε ανύπαρκτη ΜΕΘ; Τώρα θα του δώσουμε να καταλάβει τι εστί βερύκοκο. Θα κάνουμε και εμείς την δική μας «αυτοψία» σε ΜΕΘ. Αφού λοιπόν υποθέτω ότι πήραν την σχετική άδεια (που δεν είχε πάρει ο Πολάκης) από το Υπουργείο Υγείας ή έστω από τον αρμόδιο διοικητή του νοσοκομείου, ένα τηλεοπτικό συνεργείο του ΣΚΑΪ, αψηφώντας τις πιθανότητες μόλυνσης από τον κορωνοϊό, όπως άλλοι συνάδελφοί τους, πολεμικοί ανταποκριτές, αψηφούν τις βόμβες στο Ναγκόρνο Καραμπάχ, στην Συρία ή στην Λιβύη, πήγαν στο ΑΧΕΠΑ, για να κάνουν «αυτοψία» στην ΜΕΘ, από την οποία προέκυψαν τα ακόλουθα ενδιαφέροντα στοιχεία.
Στην Θεσσαλονίκη υπάρχει ένα νοσοκομείο που ονομάζεται ΑΧΕΠΑ,
στο ΑΧΕΠΑ, υπάρχουν Μονάδες Εντατικής Θεραπείας,
οι ΜΕΘ αυτές είναι πλήρως εξοπλισμένες με την απαραίτητη υλικοτεχνική υποδομή,
οι ΜΕΘ αυτές είναι στελεχωμένες με ιατρικό και νοσηλευτικό προσωπικό,
τα κρεβάτια των ΜΕΘ είναι σχεδόν όλα κατειλημμένα από ασθενείς,
το δε επιμύθιο του ρεπορτάζ-αυτοψίας, ήταν τα γνωστά τετριμμένα: μάσκες, συνωστισμός, συμμόρφωση προς τας υποδείξεις, πρόστιμα, εισαγγελείς και καλά διάφορα.
Μέχρι σήμερα γνώριζα, έχοντας μάλιστα και προσωπική αντίληψη, ότι η Μονάδα Εντατικής Θεραπείας, αποτελεί, τρόπον τινά, άβατο ακόμη και για συγγενείς των νοσηλευμένων. Είναι λοιπόν απορίας άξιον πως μπορεί ένα τηλεοπτικό συνεργείο να «εισβάλει» σε μια ΜΕΘ, να καταγράφει και στην συνέχεια να προβάλλονται εικόνες από ασθενείς, έστω και με αλλοιωμένα χαρακτηριστικά, που βρίσκονται στο κρεββάτι του πόνου και με περιορισμένες πιθανότητες επιβίωσης πολλοί από αυτούς. Υπάρχει εν προκειμένω, μείζον θέμα ηθικής δεοντολογίας η οποία όμως, δυστυχώς, έχει πνιγεί στα διάφορα κανάλια του τηλεοπτικού τοπίου. Ποια είναι η τηλεοπτική «ενημέρωση» η οποία παρέχεται στους πολίτες με την προβολή θολών εικόνων ασθενών, συνδεδεμένων με διάφορα ιατρικά μηχανήματα τα οποία τους κρατούν στη ζωή;; Η απάντηση είναι προφανής. ΚΑΜΙΑ. Σκοπός όλων αυτών των «μηνυμάτων» είναι να προκαλέσουν φόβο στην τηλεοπτική αγέλη, η οποία όμως σιγά-σιγά αποκτά ανοσία στον τηλεοπτικό ιό που κάποιοι επιμένουν να τον αποκαλούν «ενημέρωση».
Επειδή έχω την δυνατότητα να παρακολουθώ μέσω δορυφόρων, πολλούς και διάφορους τηλεοπτικούς σταθμούς σε όλο τον κόσμο και ειδικά σε χώρες που πλήττονται από τον κορωνοϊό, έχω διαπιστώσει ότι η πανδημία απασχολεί την ενημέρωση αν και πολλές φορές σαν δεύτερο ή τρίτο θέμα, για μερικά λεπτά. Αυτό που συμβαίνει στην χώρα μας είναι μάλλον μοναδικό φαινόμενο. Από το πρωΐ μέχρι το βράδυ επιχειρείται μανιωδώς ένας τηλεοπτικός ψεκασμός φόβου αναμεμειγμένου με απειλές και υποδείξεις, σχετικά με τον κορωνοϊό. Σε κάθε περίπτωση, όποιες και αν είναι οι προθέσεις των κυβερνώντων, εις επίρρωσιν του γνωστού: το πολύ το “Κύριε ελέησον” το βαριέται κι ο Θεός, τα πράγματα, μέρα με την μέρα, οδηγούνται αντίθετα με τις επιδιώξεις τους, σε ατραπούς και μάλιστα άκρως επικίνδυνες.
Παροτρύνω λοιπόν τους τηλεοπτικούς σταθμούς να σεβαστούν την δοκιμασία και τον πόνο των ασθενών και των συγγενών τους, να αφήσουν κατά μέρος την κινδυνολαγνεία και την διασπορά φόβου -μας αρκεί η διασπορά του κορωνοϊού- και να ασχοληθούν πάλι με τις γνωστές «αυτοψίες» τους για τις μάσκες στα λεωφορεία, για τα sms, τις βεβαιώσεις μετακίνησης των πολιτών και όταν με το καλό επανέλθουμε σε κάποιου είδους κανονικότητα, ας αρχίσουν πάλι να υπολογίζουν με την μεζούρα τις αποστάσεις των τραπεζιών, των καθισμάτων σε εστιατόρια και καφενεία όταν δε θα πλησιάζει καλοκαιράκι ας ασχοληθούν με τις ξαπλώστρες και τις ομπρέλες στις παραλίες.
ΓΔ.