Ο αναπληρωτής τομεάρχης Εσωτερικών της Νέας Δημοκρατίας, αρμόδιος για θέματα Προστασίας του Πολίτη, βουλευτής Λαρίσης, κ. Μάξιμος Χαρακόπουλος, σε ερώτησή του προς τον υπουργό Ψηφιακής Πολιτικής, Τηλεπικοινωνιών και Ενημέρωσης κ. Νίκο Παππά τόνισε χαρακτηριστικά: «Προκαλεί κατάπληξη και εύλογες απορίες η είδηση ότι στην Ελλάδα της βαθιάς και μακρόχρονης οικονομικής κρίσης οι υπηρεσίες κινητής τηλεφωνίας είναι οι πλέον ακριβές ανάμεσα σε όλες τις χώρες του ΟΟΣΑ. Αν, όπως δείχνουν τα στοιχεία, συμβαίνει όντως αυτή η παραδοξότητα είναι φανερό ότι πλήττεται άμεσα ο μέσος Έλληνας, ο οποίος δαπανά πολλαπλάσια από κατοίκους χωρών με πολύ υψηλότερα εισοδήματα, ενώ μπαίνουν εμπόδια και στην αναγκαία αύξηση της χρήσης του διαδικτύου, λόγω του υψηλού κόστους».
Το στέλεχος της αξιωματικής αντιπολίτευσης στην ερώτησή του παραπέμπει σε σχετικά δημοσιεύματα στον τύπο (Καθημερινή, 16.01.18) όπου, όπως προκύπτει από τα επίσημα στοιχεία, «ο Έλληνας χρήστης κινητού τηλεφώνου με σύνδεση στο Διαδίκτυο πληρώνει πολλαπλάσια χρήματα απ’ όσα καταβάλλει ο μέσος Ευρωπαίος, ο Τούρκος και ο Μεξικανός καταναλωτής. Μάλιστα, οι χρεώσεις στη χώρα μας είναι δύο ή τρεις φορές υψηλότερες από τον μέσον όρο των κρατών-μελών του ΟΟΣΑ».
Ο κ. Χαρακόπουλος υπογραμμίζει, επίσης, ότι βάσει των δεδομένων που είδαν το φως της δημοσιότητας «σε Μονάδες Αγοραστικής Δύναμης, η Ελλάδα είναι η πιο ακριβή χώρα με μηνιαία χρέωση 67,92 ευρώ και δεύτερη την Ιαπωνία με 57,16 ευρώ, ενώ η μέση χρέωση στη ζώνη του ΟΟΣΑ ενός πακέτου κινητής τηλεφωνίας μεσαίας χρήσης κυμαίνεται στα 24,41 ευρώ. Σε σχέση δε με τους Τούρκους πολίτες οι Έλληνες πληρώνουν 8 έως 10 φορές ακριβότερα.
Ακριβό και το ίντερνετ στην Ελλάδα
Ιδιαιτέρως, ακριβές είναι και οι υπηρεσίες πρόσβασης στο Ίντερνετ μέσω κινητού, που τις καθιστούν κυριολεκτικά απαγορευτικές πέραν ενός ορίου από τον μέσο Έλληνα. Εκ μέρους των εταιρειών της κινητής τηλεφωνίας η απάντηση για τις ακριβές υπηρεσίες που προσφέρουν αποδίδεται και στην υψηλή φορολόγηση που φθάνει στο 40%, όπως υποστηρίζουν».
Ο Θεσσαλός πολιτικός επισημαίνει ότι «αν ισχύουν όλα τα παραπάνω κάνουν επιτακτική την ανάγκη για την επανεξέταση του κόστους των υπηρεσιών της κινητής τηλεφωνίας, ώστε να κλείσει αυτή η τεράστια «ψαλίδα» που παρατηρείται μεταξύ της Ελλάδας και των άλλων χωρών. Οι Έλληνες πολίτες δικαιούνται, ιδιαιτέρως στις παρούσες συνθήκες, να απολαμβάνουν φθηνότερων υπηρεσιών στην επικοινωνία και στην πληροφόρηση».
Και καταλήγει ζητώντας από τον αρμόδιο υπουργό να απαντήσει:
• Αν επιβεβαιώνει ότι η Ελλάδα είναι η ακριβότερη χώρα μεταξύ όλων των μελών του ΟΟΣΑ στις υπηρεσίες κινητής τηλεφωνίας και αν ναι πού οφείλεται αυτό.
• Τι μέτρα θα λάβει ώστε να μειωθεί το κόστος των υπηρεσιών της κινητής τηλεφωνίας -συμπεριλαμβανομένης και της χρήσης ίντερνετ μέσω κινητών- ώστε να μην επιβαρύνεται υπέρμετρα ο Έλληνας καταναλωτής.
• Αν κρίνει επιβεβλημένη την παρέμβαση της Επιτροπής Ανταγωνισμού».