Το όνομα του αποτελούσε εγγυημένη επιτυχία για τους ιδιοκτήτες που του ανέθεταν τις δημόσιες σχέσεις των μαγαζιών τους
Η πλατεία Μπουρναζίου, κάποτε έσφυζε από ζωή, γέλια, φωνές, μουσικές και φώτα που έδιναν άρωμα Las Vegas. Ο νεαρόκόσμος ανεβαικοτέβαινε καθημερινά την Αγίας Παρασκευής για να βρει άδειο τραπέζι να κάτσει να πιει τον καφέ του και να αποφασίσει σε ποιο club θα συνεχίσει την διασκέδαση του μέχρι τις πρώτες πρωινές ώρες.
Όμως τα φώτα έσβησαν σιγά σιγά, τα γέλια των νεαρών άρχισαν να απομακρύνονται και οι μουσικές σίγησαν. Το Μπουρνάζι έχασε την αίγλη του και το συνώνυμο της διασκέδασης πλέον αποτελεί ανάμνηση για τη περιοχή. Τι συνέβη όμως και άλλαξε έτσι ο χάρτης της διασκέδασης στη περιοχή;
«Χτύπησε η οικονομική κρίση» θα σκεφτεί κάποιος. Όμως τα πράγματα δεν είναι τόσο απλά γιατί υπάρχει ένας άνθρωπος που έχει την απάντηση σε αυτή την ερώτηση και έχει το δικό του μερίδιο στην άνοδο αλλά και στην πτώση της πλατείας Μπουρναζίου.
Ο Τάκης Γουρνιζάκης είναι ο άνθρωπος που με την «είσοδο» του στο Μπουρνάζι και στις δημόσιες σχέσεις των μαγαζιών την έκανε γνωστή την περιοχή μέχρι και στην Ούρσουλα Άντρες. Όταν όμως αποφάσισε να κάνει στροφή στην επαγγελματική του καριέρα και έφυγε, η πτώση της ήταν θεαματική.
«Εγώ έκανα γνωστό το Μπουρνάζι, δεν το ήξεραν πριν από μένα»
Magic Palace, Hook, Prive, Salon Oriental ήταν μόνο μερικά από τα μαγαζιά των οποίων είχε αναλάβει τις δημόσιες σχέσεις ο Τάκης Γουρνιζάκης. Πάτησε το πόδι του στο Μπουρνάζι όταν η περιοχή ήταν ακόμα άγνωστη στο ευρύ κοινό.
«Εγώ έκανα γνωστό το Μπουρνάζι στο καλλιτεχνικό στερέωμα και τα ΜΜΕ και ας τολμήσει να βγει κάποιος να πει το αντίθετο, δεν το ήξερε κανείς πριν. Οι μόνοι που είχαν ακούσει και γνώριζαν το Μπουρνάζι ήταν όσοι ήξεραν το πρώτο club που άνοιξε, στα 90’s, περισσότερα από 25 χρόνια πίσω, το Domus» λέει στο news.gr και προσθέτει: «Κάποτε είχα φέρει στο Μπουρνάζι τον Σπύρο Φωκά, που είναι παγκοσμίως γνωστός και όταν ήρθε μου είπε με ενθουσιασμό: “Υπάρχει όντως στην Αθήνα αυτό;” Ίδια ήταν και η αντίδραση του Γιώργου Βαρδινογιάννη όμως.»
Η πλατεία έζησε μεγάλες στιγμές λόγω του Τάκη Γουρνιζάκη. Έφερε την Ούρσουλα Άντρες να πιει καφέ στην Αίγλη, την «Εσμεράλντα» Λετίσια Καλντερόν να απολαύσει φραπέ στη Villagio, τον Ρίτσαρντ Γκριέκο να πιει το ποτό του στο Hook.
Τη χρυσή εποχή της νύχτας, στις αρχές του 2000 η περιοχή «βούλιαζε» από κόσμο. Τότε ο Τάκης Γουρνιζάκης είχε αναλάβει τις δημόσιες σχέσεις σε ένα από τα πιο γνωστά νυχτερινά μαγαζιά. Υπήρχαν βράδια που η αναμονή στην ουρά για να μπει κάποιος στο περίφημο τότε, Salon Oriental και να λικνιστεί στους ανατολίτικους ρυθμούς, ξεπερνούσε τη μια ώρα.
«Το Μπουρνάζι μπορούσε τότε να φιλοξενήσει μέχρι και 50.000-60.000 κόσμο. “Κατέβαζε” κόσμο από όλη την Αττική. Τα μαγαζιά ήταν μεγάλα και χωρούσε το κάθε ένα 1500-2000 άτομα . Το καλό της πλατείας ήταν πως τα μαγαζιά ήταν συγκεντρωμένα σε δυο οικοδομικά τετράγωνα και έδινε επιλογές στον κόσμο. Τη διαφορά όμως την έκανε το Salon Oriental γιατί ερχόντουσαν καθημερινά άνθρωποι του καλλιτεχνικού στερεώματος. Όχι μόνο από την Ελλάδα. Ερχόντουσαν τότε μέχρι και ονόματα από το εξωτερικό ιγκόγκνιτο μόνο και μόνο για να παρευρεθούν στο μαγαζί. Ένα από τα παραδείγματα είναι ο DJ Lord του underground αμερικανικού συγκροτήματος hip hop, Public Enemy. Δυο ονόματα έπαιζαν τότε, το δικό μου και του Γιάννη Καζανίδη. Εκείνος έπαιζε νότια.» λέει ο pr man και συνεχίζει: «Ερχόντουσαν τότε να κολλήσουν διαφημιστικές αφίσες από μαγαζιά που βρισκόντουσαν στου Ψυρρή. Μου έκανε εντύπωση και τους ρώτησα ένα βράδυ γιατί τις βάζουν εδώ ”Δεν βάζουμε σε όλο το Μπουρνάζι, βάζουμε μόνο έξω από τo Salon Oriental γιατί έχει πάντα τον περισσότερο κόσμο” ήταν η απάντηση που πήρα.
Το μυστικό της επιτυχίας και οι… παραμύθες
Πόσο δύσκολο είναι όμως για έναν δημοσιοσχετίστα να… ψήσει κάποιον ώστε να κάνει εμφάνιση στο μαγαζί που έχει αναλάβει; Ο Τάκης Γουρνιζάκης ξεκαθαρίζει: «Είναι πανεύκολο. Όταν κάνεις δημόσιες σχέσεις δεν πρέπει να παραμυθιάζεις. Πολλοί δημοσιοσχετίστες είναι και παραμύθες. Δηλαδή, τάζουν τον ουρανό με τα άστρα. Εγώ δεν έλεγα και συνεχίζω να μην λεω ψέματα. Ήμουν και είμαι καθαρός απέναντι τους, μιλάω ωμά. Σημαντικό όμως όταν κάνεις αυτή τη δουλειά είναι να βοηθάς κιόλας. Για παράδειγμα υπήρχαν περιπτώσεις που τηλεοπτικοί σταθμοί ήθελαν να κάνουν θέματα και εγώ τους έστηνα ολόκληρα σόου στο μαγαζί. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι πως από έναν σταθμό ήθελαν να κάνουν ρεπορτάζ για το τσιγάρο και διοργάνωσα σόου με μηχανές τύπου Harley. Μαζί με τα μοντέλα Ντέμυ Κεφαλά και Δήμητρα Αλεξανδράκη στήσαμε σόου ώστε να έχει μεγαλύτερο ενδιαφέρον και για τον τηλεθεατή».
«Τα ¾ της ελληνικής τηλεόρασης έκαναν γυρίσματα στο μαγάζι»
Ένα από τα βασικά στοιχεία που φρόντιζε ο Τάκης Γουρνιζάκης ήταν να «διαφημίζει» το μαγαζί και αυτό που είχε καταφέρει ήταν κάτι σπάνιο για τα δεδομένα των νυχτερινών μαγαζιών. «Τα ¾ της ελληνικής τηλεόρασης έκαναν γυρίσματα στο μαγαζί.Εραστής Δυτικών Προαστίων, Η ώρα η Καλή, Επτά Θανάσιμες Πεθερές, Οι μάγισσες της Σμύρνης Βέρα στο Δεξί, Ο έρωτας, Λίτσα.com και πολλά ακόμα σήριαλ, όλα τα πρωινάδικα αλλά και τα μεσημεριανά είχαν κάνει εκπομπές μέσα στο Salon Oriental» θυμάται και μας δείχνει φωτογραφίες από τα γυρίσματα.
Οι γνωριμίες που έγιναν φιλίες
Η ζωή ενός δημοσιοσχετίστα είναι γεμάτη γνωριμίες. Αυτό ισχύει και στη περίπτωση του Τάκη Γουρνιζάκη. «Θοδωρής Ρακιντζής, Τάκης Παπαματθαίου, Πέτρος Ξεκούκης, Ελένη Φιλίνη είναι από τα άτομα που έχω ξεχωρίσει όλα αυτά τα χρόνια και έχουμε πλέον στενές φιλικές σχέσεις. Είναι άνθρωποι σπάνιοι που δεν ξεχνάνε και ξεχωρίζουν για το ήθος τους και την ποιότητα τους. Ακόμα ένας που έχω ξεχωρίσει είναι ο Οδυσσέας Σταμούλης. Όταν πια έληξα τη συνεργασία μου με το Salon και άνοιξα δικό μου μαγαζί, ήταν ο μόνος που με έψαξε και με βρήκε και ήρθε να με δει. Και όχι μόνο ήρθε να με δει είχε και την… απαίτηση να πληρώσει κάτι που συνήθως αποφεύγουν αρκετοί άνθρωποι της showbiz. Ευτυχώς υπάρχουν πάντα και οι εξαιρέσεις και είναι αρκετές.» λέει στο news.gr.
Το άγνωστο περιστατικό με τον Κώστα Βουτσά και το παράπονο από τον Μάρκο Σεφερλή
«Ο Κώστας Βουτσάς ερχόταν στο μαγαζί και συνοδευόταν πάντα από ωραίες γυναίκες. Ήταν λίγο μπερμπάντης. Μάλιστα είχε τύχει να κάνει μέχρι και πρόταση γάμου μέσα στο μαγαζί. Είχε γνωρίσει μια κυρία, φίλη δική μου. Η συγκεκριμένη κυρία δεν δέχτηκε τη πρόταση γιατί ήταν χωρισμένη με δυο παιδιά και δεν ήθελε να παντρευτεί. Δεν έχει κρατήσει επαφές από τότε. Ήταν όμως κύριος με κ κεφαλαίο. Ποτέ δεν ζήτησε να μην πληρώσει όπως κάνουν αρκετοί. Πάντα ευγενικός και χαμογελαστός με όλους» μας λέει για τον «αιώνιο έφηβο».
Αναφερόμενος στον Μάρκο Σεφερλή λέει: «Όλα τα πάρτι τα έκανε στο μαγαζί, όλα free. Δεν έχω ακούσει ευχαριστώ για τίποτα από αυτά. Υπήρξαν φορές που τον πήρα τηλέφωνο, για να δω τι κάνει και δεν το σηκώνει. Τι να πω; Ότι δεν έχει το νούμερο μου; Του έστειλα και χαιρετίσματα με έναν κοινό μας γνωστό και η απάντηση του ήταν “ποιος είναι ο Τάκης;”»
Η έξοδος από Μπουρνάζι και η πτώση
Κάποια στιγμή, πριν λίγα χρόνια ο Τάκης Γουρνιζάκης αποφάσισε να φύγει από τη πλατεία Μπουρναζίου και να ασχοληθεί με άλλες περιοχές. «Όταν έφυγα εγώ από το Salon Oriental είχε πτώση 70% στον κόσμο. Σταμάτησε η διαφήμιση της περιοχής μέσα από τα ΜΜΕ. Η αποχώρηση μου δεν επηρέασε μόνο το συγκεκριμένο αλλά και τα γύρω μαγαζιά. Η πτώση αυτή οδήγησε σε πανικό τη περιοχή γιατί προσπαθώντας να μαζέψουν κόσμο άρχισαν να μην κάνουν επιλογή και από εκεί που τα μαγαζιά είχαν μια «σκληρή» πόρτα έβαζαν ότι να’ ναι χαλώντας τη ποιότητα του κόσμου. Εγώ πάντα ήμουν υπέρμαχος της αυστηρής «πόρτας» κάτι που σταμάτησε να ισχύει στο Μπουρνάζι» λέει στο news.gr.
Το κεφάλαιο «επιδείξεις μόδας»
Ο Τάκης Γουρνιζάκης όμως δεν ήταν πάντα ένας δημοσιοσχετίστας. Στην αρχή, στην τρυφερή ηλικία των 18, ήταν dj σε επιδείξεις μόδας και στη συνέχεια διοργάνωνε εκείνος τις δικές του επιδείξεις.
«Ότι δεν μπορούσαν να κάνουν οι άλλοι τα έκανα εγώ. Είκοσι χρόνια πριν και είχαμε πλωτές πλατφόρμες, επιδείξεις σε αμπάρι πλοίου της γραμμής, στη πλατεία Συντάγματος, σε αρχαιολογικούς χώρους και πολλά ακόμα. Επικράτησα γιατί έκανα διαφορετικά πράγματα» θυμάται και μας δείχνει φωτογραφικό υλικό από εκείνη τη περίοδο.
«Έχει διώξει πελάτη γιατί έψαχνε βίζιτες»
Ο χώρος της μόδας έχει μεγάλη λάμψη, πολλά φώτα αλλά και πολλές κακοτοπιές, ειδικά για τα πανέμορφα μοντέλα. «Είχα διοργανώσει μια επίδειξη μόδας. Τότε στη πασαρέλα είχα ένα πανέμορφο μοντέλο, μια πολύ γνωστή Κρητικιά. Έχω έναν πελάτη που συμμετείχε με ρούχα στην επίδειξη. Έπιασε αυτός τον συνεργάτη μου τότε, τον ηθοποιό τον Μάκη Κωστίνη και του λέει: «Αυτήν θέλω να την… πάρω!». Μου το μετέφερε εμένα ο Μάκης, σταματάω την επίδειξη, βγαίνω έξω, και τον ρωτάω: Το είπες αυτό; Μου λέει: Ναι. Και του λέω: Ωραία, μαζεύεις τα ρούχα σου και φεύγεις τώρα. Τον έδιωξα αμέσως! Ήμουν κάθετος σε αυτά τα πράγματα. Δεν υπήρχε περίπτωση μοντέλο που συμμετείχε σε δική μου επίδειξη μόδας να βγει μόνη της να σουλατσάρει, γι’ αυτό συνεργαζόμουν και με πολλά παντρεμένα μοντέλα. Με εμπιστευόντουσαν οι σύζυγοι τους» θυμάται ο Τάκης Γουρνιζάκης.
Το “κεφάλαιο” Πετρούλα Κωστίδου
Η συζήτηση φτάνει στο κορίτσι του καιρού του Star Channel, Πετρούλα Κωστίδου. Τι ενώνει όμως τον Τάκη Γουρνιζάκη με την Πετρούλα; «Η Πετρούλα είχε λάβει μέρος στα καλλιστεία του Ant1. Εκείνη την ημέρα τσακώθηκε με έναν οπερατέρ και τα κανάλια σταμάτησα να την παίζουν. Μπορούσε να γίνει ένα πολύ καλό μοντέλο με μεγάλη καριέρα. Εδώ έγιναν μοντέλα άλλες, με γαμψές μύτες που ζητούσαν και δυο εκατομμύρια δραχμές τότε για να συμμετάσχουν σε επιδείξεις μόδας. Κάποια στιγμή με πήραν τηλέφωνο από το Star και μου είπαν πως ήθελαν μια κοπέλα με ευχέρεια λόγου για ένα ρεπορτάζ. Τους συνέστησα την Πετρούλα. Όταν την είδαν μου είπαν αμέσως όχι γιατί η εντολή ήταν «δεν την παίζουμε λόγω του σκηνικού στα καλλιστεία». Τους είπα να την αφήσουν να κάνει το ρεπορτάζ και αν δεν τους κάνει να μην το βγάλουν στον αέρα. Έκανε το θέμα και όχι μόνο τους έκανε αλλά σημείωσε και μεγάλη τηλεθέαση. Από τότε εκτοξεύτηκε. Αυτή ήταν η αρχή της Πετρούλας. Το έπαιζε χαζή ενώ δεν ήταν. Είναι πανέξυπνη και σπάνιος χαρακτήρας. Ένα πολύ ευγενικό και ειλικρινές πλάσμα» μας λέει.
Πηγή: Σοφία Πελεκάνου news.gr