Από 5.000 μέχρι και 10.000 δολάρια η ένταξη μιας επιχείρησης στην πλατφόρμα διαδικτυακού εμπορίου…
Στρωμένος με αρκετά αγκάθια είναι τελικά ο «δρόμος του μεταξιού». Αυτό προκύπτει αν διαβάσει κανείς λόγο πιο προσεκτικά τις δηλώσεις των στελεχών του κινεζικού γίγαντα του ηλεκτρονικού εμπορίου Alibaba που παρουσίασαν χθες τις δυνατότητες της διαδικτυακής πλατφόρμας διεπιχειρησιακού εμπορίου και τις προοπτικές συνεργασίας με ελληνικές επιχειρήσεις του κλάδου τουρισμού και εξαγωγών.
Τα ζητήματα που θα πρέπει να εξετάσουν σοβαρά οι ελληνικές επιχειρήσεις που θα επιδιώξουν την είσοδό τους στην πλατφόρμα είναι πολλά. Όπως είπε ο διευθυντής μάρκετινγκ της Alibaba, Antonini Mangia:
– Το κόστος μόνο για την ένταξή τους σε αυτήν κυμαίνεται από 5.000 έως και 10.000 δολάρια
– Η προμήθεια επί των συναλλαγών ξεκινά από 1% και μπορεί να φτάσει (για πιο πολυτελή προϊόντα) έως και 5%, ενώ για τον κλάδο τροφίμων η προμήθεια υπολογίζεται στο 2%.
– Προμήθεια 1% που κρατά η θυγατρική της Alibaba, Alipay, για τη διασυνοριακή πώληση
– Για τη συμμετοχή μιας επιχείρησης σε ένα φεστιβάλ θα χρειαστούν τουλάχιστον 10.000 ευρώ για 10 ημέρες.
Πέραν τούτων, θα πρέπει να συνυπολογιστεί το ότι η Alibaba προσφέρει μόνον υπηρεσίες προβολής και επικοινωνίας και όχι logistics, αποστολής προϊόντων ή μάρκετινγκ.
Αρκετές απορίες γεννά όμως και η συνεργασία στον τομέα του τουρισμού, καθώς δεν διευκρινίστηκε επαρκώς πώς θα λειτουργεί η πλατφόρμα Alitrip. Ερωτηθείς ο εκπρόσωπός της για το αν θα μπορεί να προβληθεί σε αυτήν ένα μεμονωμένο ξενοδοχείο, απάντησε όχι, αλλά εξίσου αρνητική ήταν η απάντηση στο αν χρειάζεται να αναλάβει δράση το Ξενοδοχειακό Επιμελητήριο.
Σε κάθε περίπτωση, τον τόνο έδωσαν οι διευκρινίσεις της Senior Manager Business Development, Christina Fontana: «Η εμπορική διείσδυση στην κινεζική αγορά δεν είναι μια εύκολη υπόθεση. Απαιτούνται σχέδιο, στόχοι και κατανόηση της κινεζικής κουλτούρας για να επιτύχει καλά αποτελέσματα μια επιχείρηση».